Print deze pagina

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik een afspraak maken?

Per telefoon op nummer 0172-603434 voor Ter Aar en op telefoonnummer 0172-212147 voor Boskoop, via e-mail op info@fysiotopfit.nl of via deze website via Online Afspraak Maken. U bent ook welkom in de praktijk, om persoonlijk een afspraak te komen maken.

Heb ik een verwijzing nodig?

Nee. Zonder verwijzing van uw arts kunt u een afspraak bij ons maken. Hebt u een klacht betreffende een chronische indicatie of na Corona klachten, dan is een verwijzing wel verplicht.
Bovenstaande neemt echter niet weg, dat u alsnog via uw huisarts een verwijzing mag halen, maar het hoeft niet meer.

Wat neem ik mee naar mijn afspraak?

  • Als u in het bezit bent van een verwijzing van een huisarts of specialist, dan dient u deze mee te nemen.
  • Uw verzekeringspasje
  • Uw (geldige) legitimatiebewijs
  • Een (grote) handdoek of badlaken
  • Uw afsprakenkaartje
  • Een goed humeur

Kan ik mijn afspraak verzetten of wijzigen?

Ja, mits u dat minimaal 24 uur voor uw afspraak doorgeeft. Dan kan de afspraak kosteloos verschoven worden. Valt het afzeggen van de afspraak binnen 24 uur voor uw eerst volgende afspraak, dan wordt het gezien als een behandeling en zal 100% van de kosten in rekening worden gebracht. Deze regeling geldt niet alleen voor onze praktijk, maar voor alle praktijken in Nederland.

Uiteraard kan het voorkomen dat u, buiten uw schuld om, een afspraak moet verzetten die in de ’24 uurs regeling’ valt. Neem contact op met uw behandelend fysiotherapeut en samen zorgen we voor een gepaste oplossing.

Hoe lang duurt een behandeling?

Een behandeling duurt ongeveer 25 minuten, met een max van 30 minuten. Bij de eerste afspraak zullen we een ‘anamnese’ afnemen, wat een duur woord is voor een vraaggesprek. Tijdens dit vraaggesprek zullen wat achtergronden van uw dagelijks leven besproken worden, hoe u de klacht hebt opgelopen en hoe we er samen voor zorgen dat uw klacht zo snel mogelijk verdwijnt. Daarna begint de daadwerkelijke behandeling.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Dat is sterk afhankelijk van uw klacht. Na de anamnese wordt er een behandelplan opgesteld. Daarin bespreken we het te verwachten aantal behandelingen. Overigens is het wel verstandig om bij uw zorgverzekeraar te informeren hoeveel behandelingen fysiotherapie u per jaar hebt. Dat kan achteraf vervelende situatie voorkomen.

Wie betaalt mijn behandelingen?

Met alle zorgverzekeraars hebben wij een overeenkomst. De rekening van uw behandeling gaat vaak direct naar uw zorgverzekeraar, via Fa-Med. Als u niet verzekerd bent, of u bent beperkt verzekerd voor fysiotherapie, dan ontvangt u thuis een rekening van Fa-Med. U bent zelf verantwoordelijk voor het aantal behandelingen fysiotherapie dat u vergoed krijgt.

Heb ik altijd dezelfde therapeut?

Zoveel mogelijk in overleg met u. We proberen zoveel mogelijk de fysiotherapiebehandelingen te laten uitvoeren door dezelfde therapeut. In een aantal gevallen, bijvoorbeeld bij vakantie, ziekte of als er een specialisatie nodig is om uw klacht sneller te herstellen, kan het voorkomen dat u van therapeut wisselt. In het algemeen gaat het dan om een éénmalige behandeling waarna u naar uw eigen therapeut terugkeert.